Stichting Verbergh uitvoerend producent van ‘1001 nachten’

flyer voorkantStichting Verbergh is de uitvoerend producent van ‘1001 nachten’. Op zaterdag 24 en zondag 25 september 2016 is de aula van het Stanislascollege (Sportlaan 3a) in Pijnacker het decor van deze totaaltheaterproductie. Meer dan 125 deelnemers doen mee in een prachtige voorstelling vol dans, muziek, zang en spel. ‘1001 nachten’ is onderdeel van de culturele manifestatie De Verbeelding. De voorstelling op zaterdag vangt aan om 20.15 uur en op zondag is er een matineevoorstelling die om 15.00 uur begint. Kaarten (tussen de € 7,50 en € 10,00) kunnen worden gereserveerd via www.1001nachten.nu.

De productie is een eigentijdse bewerking van het bekende verhaal van ‘1001 nachten’, waarin Scheherazade duizend-en-één nachten lang iedere keer een verhaal vertelt aan een sultan met een kort lontje, die zo voor haar (en haar verhalen) valt, dat hij uiteindelijk met haar trouwt. De verhalen die Scheherazade aan de sultan vertelde, zijn een wondermooie mengeling van oude verzen en liedteksten, gecombineerd met sprookjes en avontuurlijke vertellingen.

Op dit moment wordt er keihard gewerkt aan de voorbereidingen voor het stuk, die al begonnen in 2015. Producenten Walter Vermeer en Tim Lafeber liepen al een tijdje rond met het idee om een productie te gaan maken waarin de verschillende theaterdisciplines (zang, dans, muziek en spel) zouden samenkomen. Iets soortgelijks had Vermeer al eerder gedaan, bijvoorbeeld in 2001 met ‘het meisje met de zwavelstokjes’. Ook dat was een verhaal met een rode draad die gespeeld werd door acteurs en waarbij de visioenen die het meisje zag als zij een stokje afstak wisselend door dansers en zangers werden voorgesteld. Dat idee vormt ook de basis voor ‘1001 nachten’. De rollen van Scheherazade, de sultan en de hele entourage worden gespeeld door acteurs. De verhalen die Scheherazade vertelt, worden beurtelings uitgevoerd door zangers, dansers en muzikanten. En ook heel vaak in een combinatie daarvan en dat is ook het unieke van deze voorstelling. Zingen op live muziek, spel en dans tegelijkertijd; het maakt ‘1001 nachten’ tot een unieke ervaring, die je gezien moet hebben!

Kaarten (€7,50 voor kinderen t/m 12 jaar, CJP-houders en 65+-ers / € 10,00 voor overigen) zijn uitsluitend te koop via de website van de productie. Ga naar http://www.1001nachten.nu/content/kaartverkoop/ om te reserveren voor zaterdag 24 september 20.15 uur of zondag 25 september 15.00 uur.De kaartverkoop loopt hard en er is een beperkt aantal stoelen beschikbaar in het Stanislas college. De zaal gaat drie kwartier voor aanvang open. Wees er snel bij; het wordt bijzonder!