Debby van den Bergh

Debby van den Bergh is schrijfster van verhalen, gedichten, columns en sketches. Onlangs presenteerde zij haar gedichtenbundel ‘Voor jou (van mij)’ en debuteerde in 2015 met haar roman ‘Vlucht naar Curaçao’. In datzelfde jaar schreef ze met Walter Vermeer het toneelstuk ‘Hamerstukken’. In 2010 schreef zij de gedichten van Kindergedichtenbundel ‘Gediggies’ waarvan de opbrengst naar Stichting KiKa is gegaan. Daarnaast zijn verhalen en gedichten van haar hand opgenomen in de verhalen- en gedichtenbundels: ‘Puur Gelul’, ‘Oma waait uit en andere Haagse verhalen’, ‘Mooie kerst achter de duinen’, ‘Verhalen van de straat’, ‘Hemels Genot’, ‘Haagse humor bestaat niet?’, ‘Poëzie op Pootjes 2, 3 & 4′, ‘Mooi weer wolken’, ‘Mijn mooiste gedicht’, ‘Huilend in Den Haag’, ‘De vrede van Den Haag’, ‘Lokale liefde’ en ‘De zee is van iedereen’. Ook heeft zij een bijdrage geleverd aan het boek ‘Lokale liefde’ van Stichting Lezen en Schrijven.

In 2004 volgde zij de cursus Creatief Schrijven en in 2006 de training ‘Schrijven voor de communicatiemedewerker’. In 2007 behaalde zij het HBO diploma ‘Interne communicatie en marketingcommunicatie’.

In 2008 startte Debby het succesvolle comedy programma Maandelijkse Cyclus in ’t Paardcafé Den Haag en heeft een aantal keer op het podium van het bekende Haagse literaire programma Puur Gelul gestaan. Debby wordt met enige regelmaat gevraagd haar gedichten en verhalen voor te dragen, zoals bij goede doelen KiKa en Cordaid en in 2017 stond zij namens Stichting Verbergh op het podium bij Internationale Vrouwendag.

Onder de vlag van Stichting Verbergh heeft Debby een aantal evenementen georganiseerd zoals Midzomernacht, een mooie avond vol cultuur in de tuin van het mooie museum Rijswijk en tweemaal DichterBij Rijswijk, een literaire wandeling door het oude centrum van Rijswijk en daarnaast Volksdichters & Troubadours.

Debuutroman 'Vlucht naar Curaçao.

Debuutroman ‘Vlucht naar Curaçao.