Midwinternacht

Op zaterdag 13 januari organiseert Stichting Verbergh weer een literair evenement. Na geslaagde zomerversies – ‘Midzomernacht’ in Museum Rijswijk, is er nu de winterse variant; ‘Midwinternacht’. Bij de kampvuurplaats van De Notelaer, dus bij een knapperend vuur neemt een ​aantal schrijvers en dichters​ je mee in hun verhalen. Of dat meeslepend, humoristisch, tragisch of opwindend zal zijn is een verrassing, want elke schrijver heeft zijn of haar eigen stijl. Onder de schrijvers en dichters bevinden zich zeker een paar bekenden. Zo is Arno Weijgertse bekend van diverse verhalen(bundels) waarin hij ervaringen met de Randstadrail beschrijft, maar zijn palet is veel breder dan alleen dat. Ook lokale bekendheid Erik Bevaart geeft acte de présence met verhalen waarin ongetwijfeld zijn passie voor muziek naar voren komt en natuurlijk ontbreekt mede-oprichter van Stichting Verbergh, Debby van den Bergh niet. Debby heeft de prachtige roman ‘Vlucht naar Curacao’ op haar naam staan en talloze columns, verhalen, gedichten die soms hilarisch, soms ontroerend en altijd boeiend zijn.
​​​
Verhalen dus “waar je warm van wordt”. En alsof dat nog niet genoeg is, zorgt Stichting Verbergh daarnaast voor de innerlijke mens met dranken waar je warm van wordt en als klap op de vuurpijl zijn er ook nog muzikale intermezzo’s, verzorgd door het trio Triple Fun, voor het Pijnackers publiek wellicht bekend van een van hun laatste optredens tijdens het festival van De Verbeelding.​

‘Midwinternacht’ is dus een buitenevenement en dat midden in de winter! Maar -nogmaals- Stichting Verbergh zorgt voor een ambiance waar zelfs de grootste koukleum warm van wordt. Gluhwein, warme choco, een knetterend houtvuur, wellicht wat plaids en natuurlijk de verhalen, gedichten en warme klanken van ‘Triple Fun’. Alleen bij echt hondenweer, verplaatsen we het evenement naar binnen. Zorg er dus voor dat u warm bent gekleed en neem eventueel zelf een plaid, fleece-trui of deken mee.

Toegang inclusief 1 consumptie kost €10,- en €5,- voor Vrienden Van Verbergh. Reserveren kan hier.